Tisdagstankar!

Som vanligt har jag ganska svårt att koncentrera mig i skolan.. Tycker det är pesten egentligen. Allt jag vill just nu är att jobba med hästar, jag vill jobba heltid med att rida, grooma och pilla med hästarna och stallet.. Det är verkligen det ända jag sitter och tänker på.. 
Jag är inne på hästnet och kollar på alla jobbannonser som finns i Sverige, så fort studenten är tagen ska jag iväg, det är bara så! Jag vill prova på det i ett år, att jobba med hästar, se om det passar mig, gör det inte det så kan jag alltid utbilda mig till något annat! Jag är ju så ung än så länge! 

Helst av allt skulle man vilja stå där med sitt eget stall i framtiden, med några grymma tävlingshästar och ynglingar. Kommer sitta och dagdrömma hela dagen är jag rädd för... 

Men just nu när jag försöker koncentrera mig på läraren som pratar om sjutton olika paragrafer i lagboken, känns det så långt borta, men samtidigt gör det mig tusen gånger säkrare på att trots den dåliga lönen du får av hästjobb, är det det ända som kommer glädja mig och det jag kommer trivas med I livet.. 

**** 


Det är så roligt med lilla Bosse nu också!
Lilla skiten, han är så otroligt självsäker och kaxig! Dör vad rolig han är! 
Var på promenad i paddocken igår och började introducera lite för longering, genom att gå runt på en mindre volt, och sedan gå lite bort från honom stegvis, viktigt är då att för mig inte hamna framför huvudet på honom utan mer mot rumpan, för att förtydliga att han fortfarande ska gå framåt och inte stanna. Gick superbra och jag höll nästan två - tre meter ifrån honom, avslutade då och gick vanligt igen! Han fick massor med beröm såklart! 

Bild. Bosses första promenad utanför gården ;) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0